Μια παράλειψη που είχα κάνει ήταν ότι δεν είχα σχολιάσει ούτε βέβαια παρουσιάσει το "Νέο Λύκειο". Ο λόγος που δεν το είχα κάνει τότε ήταν ότι περίμενα να παρουσιαστεί το "Νέο Τεχνολογικό Λύκειο" για να τα σχολιάσω και τα δύο μαζί. Απλά το "Νέο τεχνολογικό Λύκειο" άργησε λίγο να έρθει!
Σχόλια (Προσωπικές απόψεις)
2) Νέο Τεχνολογικό Λύκειο
Φοβερό! Φανταστικό! Θεσπέσιο! Άριστο!
Ας κατεβάσουμε πρώτα ολοκληρωμένες τις προτάσεις:
Το Νέο Λύκειο
Το Νέο Τεχνολογικό Λύκειο
Το Νέο Λύκειο
Το Νέο Τεχνολογικό Λύκειο
Σχόλια (Προσωπικές απόψεις)
1) Νέο Λύκειο
Η πρόταση του Υπουργείου με μια πρώτη ανάγνωση φαίνεται αρκετά ελκυστική αλλά αν εξετάσουμε τα πράγματα από πιο κοντά θα δούμε ότι για να δουλέψει το σύστημα αυτό χρειάζονται υποδομές, πολύ υψηλού επιπέδου στελέχη, πάρα πολύ όρεξη για δουλειά και άριστος συντονισμός μαθητών - καθηγητών και διοίκησης.
Εκείνο που δεν μπορώ να καταλάβω είναι γιατί εν μέσω κρίσης με περικοπές σε όλα, με ενέργειες οι οποίες οδηγούν μοιραία σε πολύ μικρότερες δαπάνες για την παιδεία γενικότερα, ποιος είναι ο λόγος της καθολικής εφαρμογής του νέου τύπου λυκείου. Δεν θα ήταν άραγε ορθότερη η πιλοτική εφαρμογή του ώστε να εξαχθούν τα απαραίτητα συμπεράσματα στις πραγματικές συνθήκες του σήμερα (κρίση) ώστε να γίνουν οι απαραίτητες διορθώσεις,παρά να "κρεμάσει" το νέο σύστημα πριν καλά-καλά εφαρμοστεί λόγω εξωτερικών παραγόντων; Ας το δούμε λίγο καλύτερα.
Με έναν πρόχειρο υπολογισμό όταν το "νέο λύκειο" τεθεί σε εφαρμογή κανονικά (δηλαδή να υπάρχει Γ Νέου Λυκείου) το κάθε Λύκειο θα πρέπει να έχει το λιγότερο 25 αίθουσες χωρίς τα απαραίτητα εργαστήρια για να μπορέσει να εξυπηρετήσει τις πιθανές επιλογές των μαθητών... Πόσα σχολεία έχουν αυτή την δυνατότητα; (25 αίθουσες κατ' ελάχιστον;)
Η δυνατότητα πρόβλεψης των επιλογών των μαθητών είναι πρακτικά αδύνατη ή στην καλύτερη περίπτωση πολύ επισφαλής, πράγμα που τινάζει στον αέρα κάθε προσπάθεια προγραμματισμού άρα και της έγκαιρης δήλωσης των ωρών των εκπαιδευτικών και την συμπλήρωση των κενών που θα δημιουργηθούν. Η δυνατότητα που δίνεται στους μαθητές να αλλάζουν μαθήματα επιλογής κλπ μέχρι κάποια χρονική στιγμή είναι κάτι που κάνει την κατάσταση ακόμη πιο δύσκολη....
Η λύση σε αυτά τα δύο προβλήματα είναι απλή, αλλά αναιρεί την ίδια την λογική του νέου λυκείου. Να υπάρχει ελάχιστος αριθμός μαθητών σε κάθε τμήμα για να μπορεί να λειτουργήσει. Έτσι όμως ο κάθε μαθητής χάνει την δυνατότητα να επιλέξει ο ίδιος τα μαθήματά του, όπως προβλέπει το σχέδιο για το "Νέο Λύκειο" και επιλέγει "εθελοντικά" τα μαθήματα της πλειοψηφίας! Μου θυμίζει τις ταβέρνες που έχουν μενού 1000 και βάλε εδεσμάτων, αλλά προσφέρουν μόνο ψωμί νερό και σαλάτα γιατί τα υπόλοιπα τελείωσαν!.....
Ποια η βιασύνη να ανακοινωθεί το σχέδιο όταν δεν έχει αποφασιστεί ο τρόπος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση; Αν δούμε και το νέο σχέδιο για το "Νέο Τεχνολογικό Λύκειο" οι απορίες γίνονται πολύ περισσότερες απ' ότι αρχικά....
Εκείνο όμως που είναι παραπάνω από βέβαιο είναι το γεγονός ότι το νόμο αυτό θα πρέπει να τον εφαρμόσουν εκπαιδευτική που βρίσκονται στα όρια της εξαθλίωσης. Εκπαιδευτικοί που θα γυρίζουν από σχολείο σε σχολείο για να συμπληρώσουν ωράριο.... Εκπαιδευτικοί που δεν θα κάνουν ακριβώς το αντικείμενο που έχουν σπουδάσει γιατί..... Εκπαιδευτικοί που θα πάρουν σε λίγο (ίσως φέτος - ίσως του χρόνου) σύνταξη -γιατί να επιμορφωθούν;- Εκπαιδευτικοί που θα πρέπει να ισορροπούν μεταξύ της διδακτικής προετοιμασίας και ενός σκληρού διοικητικού έργου (πόσο εύκολο είναι να συγκεντρώνεις τις απουσίες από 4 διαφορετικά απουσιολόγια, να τις ταξινομείς και να τις διασταυρώνεις σωστά;)
Αλήθεια το μάθημα επιλογής της "Λογικής" στη "Θεωρητική" ποια ειδικότητα θα το κάνει;
Εντάξει εγώ είμαι περίεργος και κακόπιστος και τα βλέπω περίεργα! Η αλήθεια είναι ότι όλα είναι καλά! Καλύτερα δεν θα μπορούσαν να γίνουν!!!
2) Νέο Τεχνολογικό Λύκειο
Φοβερό! Φανταστικό! Θεσπέσιο! Άριστο!
Τί άλλο να πω για το σχέδιο του πολυχρονεμένου Υπουργείου μας!
Εντάξει το ότι δημιουργεί τεχνίτες αυτό το ξέραμε. Αλλά πραγματικά ντρέπομαι που ένας απόφοιτος Λυκείου, έστω και Τεχνολογικού δεν θα γνωρίζει τον Δαρβίνο και την Θεωρία της εξέλιξης, θα νομίζει ότι ο υιός του AIDS κολλάει με τον βήχα, όπως επίσης ότι οι ιώσεις περνάνε με αντιβίωση.... Εννοείται βέβαια ότι όταν πέφτει κεραυνός προφανώς τον έριξε ο Δίας γιατί είναι τσαντισμένος με τον Πέρσυ Τζάκσον, και βέβαια ένα κιλό σίδερο είναι βαρύτερο από ένα κιλό βαμβάκι, τα βαρύτερα σώματα πέφτουν πιο γρήγορα κλπ.
Στις 31 Μαρτίου το Υπουργείο διαπιστώνει ότι " Τα αποτελέσματα του διαγωνισμού PISA (2009) του ΟΟΣΑ δεν είναι καθόλου ενθαρρυντικά. Σε σύνολο 34 χωρών, οι μαθητές μας κατατάσσονται στην 26η θέση στην Γλώσσα, στην 31η θέση στα Μαθηματικά, και στην 32η θέση στις Φυσικές Επιστήμες"
Προφανώς η λύση σε αυτό είναι να φτιάξουμε ένα σχολείο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που οδηγεί και στην τριτοβάθμια, χωρίς καθόλου Φυσικές επιστήμες!!!
Μετά βέβαια θα αναρωτιόμαστε γιατί θα φτάσουμε στην 49η θέση (πάντα επι συνόλου 34 χωρών...)
Αφού λοιπόν λύσαμε το νούμερο 1 πρόβλημα (Θετικές επιστήμες) ας πάμε να λύσουμε και τα υπόλοιπα....
Πρόσβαση σε ΑΕΙ.
Σύμφωνα με το Υπουργείο: "Ιδρύονται επίσης:
Τμήματα «Γενικής Παιδείας», τα οποία περιλαμβάνουν μαθήματα γενικής παιδείας με σκοπό την προετοιμασία των μαθητών αυτού του τμήματος για τη συμμετοχή τους στη διαδικασία εισαγωγής στα Πανεπιστήμια και στα Τ.Ε.Ι., σύμφωνα με τις ισχύουσες γενικές διατάξεις περί εισαγωγής των μαθητών λυκείων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Για τη λειτουργία των τμημάτων αυτών απαιτούνται τουλάχιστον 15 μαθητές ανά τμήμα.
Οι απόφοιτοι του τμήματος «Γενικής Παιδείας» αποκτούν Απολυτήριο Λυκείου.
Οι μαθητές που αποφοιτούν από το τμήμα «Γενικής Παιδείας», εφόσον το επιθυμούν, μπορούν να εγγραφούν σε αντίστοιχο τμήμα «Ειδικότητας» του Τομέα που παρακολούθησαν στη Β’ τάξη, για να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους στην ειδικότητα του Τομέα τους και αποκτούν πτυχίο αντίστοιχου επιπέδου προσόντων.
Οι μαθητές που αποφοιτούν από το τμήμα «Ειδικότητας», μπορούν να εγγράφονται στο τμήμα «Γενικής Παιδείας»."
Ας πέσουν οι μάσκες. Δηλαδή θα πρέπει να βρεθούν 15 παιδιά το λιγότερο που δεν θα πάρουν τελικά πτυχίο αλλά μόνο απολυτήριο, για να δώσουν πανελλήνιες εξετάσεις ενώ στη Β Λυκείου δεν έχουν κάνει ούτε μια ώρα θετικές επιστήμες. Και αυτά τα παιδιά θα έχουν τις ίδιες πιθανότητες με αυτά του γενικού Λυκείου έτσι;
Δηλαδή τα παιδιά της Β ομάδας του σημερινού ΕΠΑΛ που παρακολουθούσαν τα μαθήματα της κατεύθυνσης όπως και αυτά των γενικών Λυκείων και ταυτόχρονα έπαιρναν και πτυχίο ανεξάρτητα από την επιτυχία τους ή όχι στις εξετάσεις προφανώς είχαν λιγότερες ευκαιρίες για ακαδημαϊκή μόρφωση ή για την αγορά εργασίας έτσι;....
Πάλι καλά που με το νέο Λύκειο διορθώνεται αυτή η αδικία σε βάρος των παιδιών...
Τελικά μάλλον είμαι βλάκας....
Υποκλίνομαι στην απεριόριστη σοφία του Υπουργείου και ζητώ ταπεινά συγγνώμη αν η περιορισμένη αντίληψή μου προσβάλλει κάποιους....
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου