Τετάρτη 30 Μαρτίου 2011

Επανάληψη

Αύριο ή μεθαύριο θα ανεβάσω την επανάληψη για τα κύματα, όπως επίσης και μερικά διαγωνίσματα. Μέχρι τότε ανεβάζω το επαναληπτικό φυλλάδιο των ταλαντώσεων σε pdf μορφή.


Θυμάμαι την φετινή χρονιά: Ταλαντώσεις
Περισσότερα...

Δευτέρα 21 Μαρτίου 2011

Επανάληψη στις ταλαντώσεις

Κάθε χρονιά, αυτό το καιρό, αρχίζουμε τις επαναλήψεις. Φέτος έχω ανεβάσει μια "online" επανάληψη, αρχικά για τις ταλαντώσεις της Γ Λυκείου, αλλά θα υπάρξει και συνέχεια.

Στην πραγματικότητα πρόκειται για δύο κουίζ, το ένα είναι το πλήρες, το άλλο κάνει επιλογή και εμφανίζει 60 ερωτήσεις προς απάντηση, τυχαίες κάθε φορα.
Λίγα λόγια για τα κουίζ:
Αρχικός σκοπός μου ήταν να γράψω ξανά το σχολικό βιβλίο σε μια μορφή σωστού - λάθους γιατί είναι λυπηρή η διαπίστωση ότι αρκετοί μαθητές δίνουν εξετάσεις χωρίς να γνωρίζουν τι γράφει το σχολικό βιβλίο.
Υπάρχουν λοιπόν αρκετά θέματα σωστού - λάθους, θέματα Σ-Λ με αιτιολόγηση, αποδεικτικά θέματα και τέλος προβλήματα. Σε όλα τα θέματα υπάρχει βαθμολόγηση (σε κάποια ακόμη και αρνητική)εκτός από τα αποδεικτικά θέματα τα οποία δεν μπορούν ποτέ να μπουν στη λογική ενός κουίζ. Είναι προφανές ότι ο μαθητής που θα συμμετάσχει σε ένα τέτοιο τεστ είναι έτοιμος να το κάνει δηλαδή θα προσπαθήσει να αιτιολογήσει τις απαντήσεις που δίνει και δεν θα τις βάλει απλά στην τύχη (δεν υπάρχει λόγος να το κάνει άλλοστε) και οτιδήποτε θέλει μπορεί να μου το στείλει με mail για να του απαντήσω (είτε με pm στο ischool.gr) το συντομότερο δυνατό.
Στην αρχή το κουιζ ζητά το mail του συμμετέχοντα, απλά για λόγους επικοινωνίας και όχι για spam... (εκτός κι αν κολλήσω κάποιον ιό!....)

Είναι προφανές ότι (πρώτη έκδοση γαρ) μπορεί να υπάρχουν αρκετά λάθη (από ορθογραφικά μέχρι ακόμη και φυσικά....) έτσι περιμένω τα σχόλιά σας για να τα διορθώσω όπως και κάθε άλλη πρόταση για την καλυτέρευση του όλου εγχειρήματος.


Τα δύο επαναληπτικά:

ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ 1: ΤΑΛΑΝΤΩΣΕΙΣ FULL

ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ 1: ΤΑΛΑΝΤΩΣΕΙΣ 60

Ενδεχομένως να υπάρχει κάποιο πρόβλημα άνοιγμα της πρώτης σελίδας σε κάποια συστήματα. Αν συμβεί αυτό, τότε πηγαίνετε πίσω στη σελίδα από την οποία ήρθατε και (με το βελάκι) και μετά από 10 δευτερόλεπτα ξαναπροσπαθήστε!
Λόγω κάποιων προβλημάτων δεν λειτουργεί η τυχαία επιλογή ερωτήσεων ακόμη, οπότε όποιος θέλει μπορεί να δοκιμάσει την full έκδοση!


Στην περίπτωση που θέλετε να κάνετε το τεστ (60 ερωτήσεις) offline:
ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ 1: ΤΑΛΑΝΤΩΣΕΙΣ ΕΧΕ 

Περισσότερα...

Σάββατο 12 Μαρτίου 2011

Σεισμός - Τσουνάμι

Η εκδίκηση της φύσης.... Για μιά ακόμη φορά φαίνεται περίτρανα το ότι εμείς είμαστε απλά φιλοξενούμενοι σε αυτόν τον πλανήτη! Ούτε μας ανήκει ούτε τον ελέγχουμε!
Και αυτός φροντίζει να μας το θυμίζει κάθε λίγο και λιγάκι μπας και το καταλάβουμε και αλλάξουμε ρότα.... Γιατί στραβός δεν είναι ο γυαλός. Εμείς στραβά αρμενίζουμε...

Η ώρα του σεισμού στην Ιαπωνία



Το τσουνάμι παρασύρει τα πάντα....




Γιγαντιαία Δίνη μετά το Τσουνάμι



Πηγή: www.alfavita.gr


Περισσότερα...

Πέμπτη 10 Μαρτίου 2011

Hubble

Τις περισσότερες φορές το διάστημα σε αφήνει άφωνο! Είτε με την καλή είτε με την κακή έννοια.... Οι φωτογραφίες αυτές είναι από το hubble, το τηλεσκόπιο που βρίσκεται σε τροχιά
Ένα μικρό δείγμα των φωτογραφιών του hubble:

 









Αν σας αρέσουν αυτές τότε δείτε κι άλλες πολλές:

Εικόνες από το hubble


Περισσότερα...

Απουσίες

H Εγκύκλιος που πάρα πολλοί μαθητές περίμεναν!

Περισσότερα...

Παρασκευή 4 Μαρτίου 2011

Νέα Εγκύκλιος

Διαδικασία εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ατόμων που πάσχουν από σοβαρές παθήσεις, σε ποσοστό 5% καθ΄ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 35 του ν. 3794 Στην καρτέλα "Πανελλήνιες" έχει αναρτηθεί η σχετική εγκύκλιος Περισσότερα...

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Ένα μεγάλο Μπράβο σε όλους όσους ξεκίνησαν και συνεχίζουν την προσπάθεια για το ψηφιακό σχολείο. Διαβάζοντας τις ερωτήσεις στη μηχανική του στερεού σώματος, είδα σε μια ερώτηση ένα λάθος..... Είμαι σίγουρος ότι οφείλεται σε κακή έκφραση του συγγραφέα (όλοι μας το έχουμε περάσει αυτό...)

Συγκεκριμένα στην ερώτηση 2 (Φυσική Θετικής & Τεχνολογικής Κατεύθυνσης / ► Κεφάλαιο 4ο: Μηχανική Στερεού Σώματος / ► Ενότητα 1: Κίνηση στερεού σώματος)
Ερώτηση 2. (Κύλιση χωρίς ολίσθηση, σχέση υcm και ω, σχέση αcm και αγων)
Στο παρακάτω σχήμα φαίνεται ένα στερεό που αποτελείται από δυο ομοαξονικούς δίσκους με ακτίνες R και 2R. τραβάμε με το χέρι μας το νήμα ώστε το στερεό να κυλίεται με σταθερή γωνιακή ταχύτητα χωρίς να ολισθαίνει.
Η απόσταση χ που έχει διανύσει το κέντρο μάζας του στερεού όταν έχει ξετυλιχθεί σχοινί μήκους l είναι:

Ως σωστή απάντηση δίνεται η (δ) (χ=2/3l) η οποία κατά την άποψή μου είναι λανθασμένη. Κοιτώντας την αιτιολόγηση είναι φανερό ότι έχει γίνει κάποιο μπλέξιμο των εκφράσεων "σχοινί που ξετυλίχθηκε" με την μετατόπιση του ελεύθερου άκρου του σχοινιού. Αν το ερώτηση είχε ως δεδομένο την μετατόπιση του άκρου του σχοινιού, τότε η απάντηση είναι σωστή, αν επιμένουμε στο ξετύλιγμα τότε η σωστή απάντηση είναι (β).
Αυτό γιατί αν υποθέσουμε ότι σε μία στροφή ξετυλίγεται νήμα μήκους 2πR, τότε όταν γίνουν ν στροφές θα έχει ξετυλιχθεί νήμα μήκους l=ν2πR. Όμως όταν το κέντρο μάζας έχει μετατοπιστεί κατά χ έχουν γίνει ν=χ/2π2R στροφές. Από τις δύο παραπάνω σχέσεις προκύπτει l=x/2 άρα x=2l....

Περισσότερα...

ΤΟ ΔΩΡΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ